au-pair-avontuur.reismee.nl

Welkom op mijn blog

Hey iedereen, 

In deze blog ga ik  vertellen wat ik juist ga doen het komende jaar. Het is allemaal zo spannend en ik hoop jullie langs deze weg een beetje mee te nemen in mijn avontuur. 

 Zoals velen van jullie al weten vertrek ik (hopelijk) eind januari 2019 naar Australië. Ja je leest het goed AUSTRALIE. Maar wat ga ik daar nu juist doen? Of waarom Australië? Waarom naar het buitenland? Wel het zijn allemaal vragen die ik steeds krijg als ik over mijn avontuur vertel. 

Ik ben in 2017 afgestudeerd als opvoedster/begeleidster, maar zoals velen wou ik nog niet aan het "serieuze" leven beginnen. Daarom ben ik even in de horeca gaan werken om na te denken over wat ik juist wou doen. Ik wist wel dat ik nog veel wou reizen, dus dit heb ik dan ook gedaan. Ik ben in 6 maanden tijd naar Italië, Londen, Finland, Turkije en Thailand geweest. Na deze avonturen, zeker Thailand waar ik een maand geweest ben, had ik het gevoel dat ik nog meer van de wereld wou zien. Dus ben ik beginnen googlen. Zo kwam ik op travel active terecht. Travel active heeft verschillende programma's, maar er was 1 programma dat me direct aansprak: namelijk het AU PAIR programma. Het zou mijn 2 grootste passies combineren, kinderen en reizen. Ik had dan ook nog eens keuzen uit verschillende landen, maar die keuzen was rap gemaakt. Australië staat al jaren op nummer 1 in mijn travel list. De aussi bbq, de natuur, de dieren, stranden, watervallen, lay back people,... Ik kan niet wachten om "the down under" te ontdekken. Misschien het feit dat ik zeer grote fan ben van de tv series Home and Away en Neighbours dat zich alle 2 in Australië afspeelt zal mijn keuzen nog gemakkelijker gemaakt hebben. 

Ik ben dus aan heel het proces begonnen bij travel active. Momenteel zit ik in de eerste fase waar ik alles in orde moet brengen: doktersattest, uittreksel strafregister, referenties, karakteromschrijving, my dear host family letter, filmpje over mezelf, foto's van mijn omgeving,... er komt dus heel veel bij kijken. Eens ik dit allemaal bij elkaar heb verzameld kan ik dit terug sturen naar travel active en dan kan fase 2 beginnen, een online interview in het engels. Als ik hier voor goed gekeurd ben dan sturen ze mijn profiel door naar hun partner organisatie in Australië waar ik ook geaccepteerd moet worden. Hierna kan het leukste, maar spannendste deel beginnen: een gezin zoeken. 

Zo nu weten jullie in grote lijnen wat mijn avontuur inhoud. Zodra er progressie is laat ik snel weer van mezelf horen. 


xoxo

Laura

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!