au-pair-avontuur.reismee.nl

Host family

Hier ben ik weer,

Even een kleine update: IK HEB MIJN HOST FAMILY GEVONDEN! Na al het geregel was het dus tijd om een host family te zoeken, dit was heeeeeeel spannend. Ik had namelijk aangeduid in mijn portfolio dat ik geen dieren wou in mijn host family, maar de meeste gezinnen hebben dus wel een huisdier in Australië. Dus in het begin had ik niet veel matchen met host families, het is vooral belangrijk dat je geduld hebt. Het is spannend en je wilt zo rap mogelijk een familie vinden, maar het belangrijkste is dat je een klikt hebt met je toekomstige host family. Deze klik had ik met 2 gezinnen, maar hoe kies je hier nu uit? Ik heb bij alle 2 de families hun positieve en hun minder positieve punten naast elkaar gezet, maar dit hielp niet echt voor mij. Ik had mezelf voorgenomen om uit mijn comfort zone te komen en mezelf wat meer uit te dagen. Daarom heb ik ook gekozen voor de familie dat redelijk chaotisch is en altijd in de weer is in plaats van de andere familie te kiezen die alles al mooi op een lijstje hebben uitgestippeld. Tijdens mijn skape gesprek met mijn host family voelde het ook gewoon vertrouwd, de kinderen zaten voor de camera te praten terwijl mijn host mom tegen mij probeerde praten. Ze gaven mij direct een rondleiding via skype, lieten mij mijn kamer en badkamer zien, de kinderen hun kamer, leefruimte, keuken, zwembad,... Alleen jammer dat ik mijn host dad nog niet heb gezien, maar als mijn host kids en mijn host mom leuke mensen zijn zal dit bij mijn host dad niet anders zijn zeker? 

Mijn host family bestaat dus uit mijn host mom, host dad en 3 host kids: jongen van 8 jaar, meisje van 6 jaar en een meisje van 4 jaar. Ze wonen in Forestville (Sydney) dat 30 min van Sydney centrum ligt en 30 min van het strand. In mijn host family is het niet verplicht om een internationaal rijbewijs aan te vragen omdat ik alles te voet kan doen: kinderen naar school brengen, de oudste naar voetbal, de meisjes naar dans,... het ligt allemaal in de buurt. Maar als ik de auto zou willen lenen is dit wel mogelijk.

16 maart is het zo ver. Dan stap ik op de vlieger richting Australië! Ongeveer 7 maanden als au pair in mijn host familie en dan nog een 3 tal maanden rondtrekken. Ik kijk er heel hard naar uit en ik kan niet wachten om mijn host family in het echt te zie. 


Keep you posted 

Laura 

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!